10 Aralık 2010 Cuma

İnsan hakları gününde haklarınızı isteyin!

Bugün 10 Aralık Dünya İnsan hakları günü, haklarınızı hatırlamanız için iyi bir vesile. Bu sayfalardan "seyahat özgürlüğü" için sürekli anonslar yapıyoruz. Üstelik insanların kendi haklarına bile kulaklarının ne kadar kapalı olduğunu bile bile...

İşte bir fırsat daha!

İnsan hakları günü'nde bu haklarınızı korumak için kurulmuş kurumlara haklarınızın durumunu, hesabını sorun! Elbette temel hakkınız seyahat özgürlüğünü de sorun.

Neden bana vermek zorunda olduğunuz resmi bir kimlik belgesi için dünyanın parasını istiyorsunuz?

Neden ben dünyanın en pahalı pasaportunu almak zorunda kalıyorum?

Neden bunu engellemek için bir şey yapmıyorsunuz? Bunun için uğraşması gereken bürokratlar yeşil pasaport aldığı için mi? Ben 360 TL öderken, her yıl pasaport harçları artarken, onlar sadece 50 TL pasaport ücreti ödediği için mi? Bu "ayrımcılık" değil mi?

Sorun, soru çok...

Ama pek soran, sormak isteyen de yok!

Unutma, sevgili arkadaşım SEN İNSANSIN!

 İnsan, sadece haklarıyla insan!

Hepimizin hakkı için, hep birlikte sormalıyız.

İşte Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığı'nın Facebook sayfası aşağıda, sorun!:
http://www.facebook.com/insanhaklari

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Suat bey ve diger arkadaslarimizin fahis fiyatla vatandaslarimiza satilan pasaport harclarini dusurme cabalarini cok takdir ediyorum.Benim sormak istedigim, bu fahis harclarin dusurulmesi icin dava acilamaz mi? Boyle bir hak var mi yok mu? Yoksa ben yaptim oldu mantigi mi gecerli? Devlet tarafindan vatandas degilde sizlerin de belirttiginiz gibi musteri yerine konulup dunyanin en pahali,benzinini,telefonunu,dogalgazini,arabasini,internetini,elektrigini,pasaportunu kullaniyoruz ama ne vatandaslardan ne de bazilari haric ki onlardan biri de seyahat ozgurlugu ,sivil toplum orgutlerinden dogru durust bir tepki yok...Konumuz degil ama benzin 4 tl oldu buna ragmen trafikte en ufak bir azalma yok...Halbuki 1 sadece 1 gun trafikte tepki icin kontak kapatsalar benzin fiyatlari duser mi dusmez mi? Dusmese bile en azindan bir tepki olur ama nerde bizim insanlarimizda o zihniyet? Herseye boyun ege ege boynumuz yere degecek hale geldi ama hala tik yok maalesef...Herseye ragmen mucadeleye devam...Saygilar..

O. Suat Özçelebi dedi ki...

Tolga bey

Desteğiniz için teşekkürler. Elbette hukuksal yollara başvurulabilir, imza kampayasının sonunda eğer bir sonuç alamazsak gideceğimiz nokta orasıdır. Ve sonuna kadar da hakkımızı arayacağız hiç kuşkunuz olmasın!
Desteğinizi esirgemeyin, arkadaşlarınızı Facebook'taki sayfamıza davet edin, oradan iletişim kurmak daha kolay...