26 Eylül 2010 Pazar

Seyahat Özgürlüğü'nü Bilişim Kurultayı'nda anlattık!

Dün sona eren 27. Ulusal Bilişim Kurultayı'nda "seyahat özgürlüğü kampanyası"nda izlediğimiz strateji ve yaptığımız çalışmaları anlattım: "Sosyal ağda bir başarı öyküsü: Seyahat Özgürlüğümüz Geri İstiyoruz!"

Yaklaşık 50 kişilik bir grupla 45 dakikalık bir sürede tüm kampanyayı ve şu anda bulunduğumuz imza kampanyası aşamasını paylaştım.

Sunuşa "seyahat özgürlüğü" kampanyasına başlama öyküsünü anlatarak başladım. Her şeyin Ntvmsnbc'deki bir haberi okumamla başladığını, bu bloğun ve Facebook grubunun kuruluş süreçleri, ortaya çıkan strateji belgesinin ayrıntılarını anlattım. Yasal altyapının, bilinmesi gereken ayrıntıların yoğunluğunu açıkladım.

Takvimlendirmeye ve saptadığımız temel değerlere uyumun sürece etkisini irdeledim. Temel değerlerimiz: Bilgi, farkındalık, süreklilik, netlik...

İnternette kampanyayı destekleyecek sosyal medya araçları ve sosyal ağda %50 indirimin sağlanmasına kadar geçen sürede kullandığımız bütün araçları sergiledik.

Kampanya bannerları, bloglar, mizah unsurları, web siteleri, geleneksel medya araçlarını nasıl kullandığımızı, ne tür sonuçlar aldığımızı anlattım.

Kampanyanın dünyanın birçok ülkesinden aldığı destekleri, sosyal ağda hangi uygulamalarla yaygınlaşmak için çaba harcadığımızı, kamu otoritesine, başbakanlık ve bakanlıklara yönelik "sanal" eylemleri nasıl organize ettiğimizi, katılımın ve bu boyutta iletişimin, geri dönüşlerin önemine değindim. Kimi bireysel katkıların önemine özellikle değindim.

Ve 20 Haziran'da ulaşılan %50'lik indirim başarısına kampanyanın katkısı ve sonuçlarının bizi yeni bir kampanyaya nasıl taşıdığını da anlattım. İndirime rağmen T.C pasaportunun hala nasıl dünyanın en pahalı pasaportu olduğunu...

Yeni başladığımız "imza kampanyasına" destek istedim ve sunuş sonunda gelen soruları yanıtladım. Daha çok pasaport konusu ve kampanyada sosyal medya araçlarını kullanma biçimimiz üzerine sorular geldi.

Bilişim Kurultay'ındaki sunumumuzla, temel bir insan hakkı olan Seyahat özgürlüğünün herkes tarafından daha da fazla kavranması için önemli bir adım daha attık...

Bizi bu aşamaya taşıyan tüm seyahat özgürlüğü gönüllülerine tekrar çok teşekkürler...



Hiç yorum yok: